مجله زنیت گیم

آموزش بازی فورتنایت

آموزش بازی فورتنایت، برای افراد مبتدی یا افرادی که زیاد حرفه‌ای نیستند می‌تواند مفید باشد تا در این بازی رایگان ویدیویی خودی نشان دهند و در مقابل باقی بازکنان پیروز شوند.

فورتنایت، یک بازی کامپیوتری کاملا آنلاین است که بسیار بین کاربران خود طرفدار دارد و مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده‌است. هدف در این بازی مشخص است باید آخرین فرد زنده در زمین بازی باشی، اما این هدف را آسون ندانید زیرا شما به همراه 99 نفر از بازکنان در حال رقابت هستید.

بی‌گمان، همه‌ی شرکت کنندگان افراد مبتدی نیستند پس یک اشتباه در بازی می‌تواند شما را با مرگ روبه‌رو کند. در این مقاله ما قصد داریم تا بازی فورتنایت را برای مخاطب‌های تازه‌وارد بازی، به خوبی شرح دهیم تا بتوانند در بازی موفق شوند.

 

داستان بازی فورتنایت

داستان بازی فورتنایت در چندین فصل و بخش‌های مختلف اتفاق افتاده‌است که تمامی فصل ‌های آن را با تصاویر و ویدیوهایی مربوط به بازی منتشر کرده‌ایم، برای مطالعه‌ی داستان بازی فورتنایت وارد لینک مشخص شده‌شوید و اطلاعات مربوط به بازی را مطالعه کنید.

 

راه‌های حرفه‌ای شدن در فورتنایت

اگر شما یک تازه‌وارد در این بازی هستید و یا اطلاعات زیادی در خصوص این بازی ندارید، سایت زنیت در این مقاله با تکیه بر تجربیات افراد بسیاری و همچنین دانش تیم زنیت راه‌های حرفه‎‎ای شدن را در فورتنایت برای شما گرد‌آوری کرده‌ایم.

با توجه به این نکات، شما هم مانند افراد دیگری که سال‌ها مشغول به این بازی هستند حرفه‌ای خواهیدشد، و می‌توانید بُردهای پی‎در‎پی را تجربه کنید.

همانطور که بار‌ها بیان کردیم Fortnite یک بازی رایگان آنلاین است که 100 بازیکن در مقابل هم به مبارزه می‌پردازند و کسی پیروز میدان می‌شود که بتواند آخرین فرد و یا آخرین گروه زنده در مپ بازی باشد؛ گفتن این قانون بازی به زبان آسان است اما در عمل بسیار سخت و دشوار است، زیرا: 99 نفر دیگر هم همین هدف را در ذهن خود دارند.

 

1.   فرود در بازی

در ابتدای بازی شما در یک اتوبوس پرنده‌ هستید و در آسمان نقشه‌ی فورتنایت پرواز می‌کنید، و هرزمانی که بخواهید می‌توانید پیاده شوید، اما قبل از اینکه به سمت زمین بپرید این نکته را درنظر داشته باشید؛ تمامی 99 مسافر همراه شما به سمت زمین می‌پرند بهتر است زمانی را برای پریدن انتخاب کنید که بازیکنان کمتری مانده‌باشند.

فرود در بازی

قبل از اینکه بپرید به تایمر نگاه کنید و تا لحظه‌ی آخری که می‌توانید بمانید، صبر کنید و سپس خارج شوید. درنگ در این زمینه به شما کمک می‌کند تا در هنگام فرود، بازیکنان کمتری در اطراف شما باشند و حمله به شما اندکی به تاخیر بیافتد. در هنگام فرود شما از  پاراگرا گلایدر  استفاده می‌کنید که به صورت خودکار در هنگام پرش برای شما بازی می‌شود.

زمان خارج شدن از Battle bus  دقت کنید در جایی به زمین نشینید که ساختمان و یا خانه‌ باشد، زیرا؛ در این مکان‌ها به راحتی می‌توانید مهمات، صندوقچه و سلاح‌ پیدا کنید و از آن در روند بازی خود استفاده کنید.

فرود در بازی

 

اگر زمان فرود، فرد دیگری را در اطراف خود دیدید بهتر است از او فاصله بگیرید و به آن توجه نکنید و با تمام سرعت به دنبال اسلحه و مهمات بگردید به کمک تبری که در دست دارید وارد ساختمان شوید و به جستجوی جعبه مهمات و صندوقچه بگردید.

 

2.   غارت و جمع آوری

پس از اینکه در محل مورد نظر خود فرود آمدید، حال وقت آن است که سلاح‌ و ابزارهای مورد نیاز بازی را جمع‌آوری کنید تا بتوانید با دشمان خود مبارزه کنید.

در این مرحله اولویت اول شما غارت است، پس دقت کنید تا تنها چیزهای مورد نیاز را بردارید و کاری با وسایلی که فقط جای شما را تنگ می‌کنند، نداشته‌باشید.

برای به دست آوردن صندق‌های غنیمت جستجو کنید و دست از تلاش برندارید، این صندق‌ها را نمی‌توانید در هر مکانی مشاهده کنید چون تعداد آن‌ها زیاد نیست و بیشتر آن‌ها در اتاق‌ها محبوس شده‌اند.

غارت و جمع آوری

 

شما به یک اسلحه‌ی مناسب احتیاج دارید تا بتوانید رقیب‌ها را حتی از فاصله دور از بین ببرید؛ همچنین نارنجک و یک ماده‌ی شفا بخش که همراه خود داشته‌باشید.

·      ماده شفا بخش:

اطراف نقشه‌ را اگر به خوبی جستجو کنید با بطری‌های بزرگ و کوچکی مواجه می‌شوید که آن‌ها را ماده‌شفا بخش می‌نامند.

اگر از تریگر راست برای نوشیدن این بطری‌ها استفاده کنید به شما 25 شیلد و 50 شلید می‌دهید. شیلد در واقع همان دکمه‌ا‌ی است که برای شلیک کردن از آن استفاده می‌کنند.

شیلد دارای محدودیت است، تنها می‌توان آن را تا 50 پر کرد و بیشتر از آن ظرفیت ندارد، پس زمانی که در مسیر خود با این بطری ها روبرو شدید سعی کنید از آن بنوشید و شیلد خود را پر کنید.

 

·        سلاح برای افراد تازه‌کار

1)     SMG

این نکته را همیشه در خاطر خود داشته باشید که برای شروع بازی، افراد تازه‌کار بهترین سلاح SMG  است، سعی در برداشتن سلاح دیگری نکنید. کار و شلیک با این سلاح بسیار آسان است و برای افراد تازه‌کار پیشنهاد می‌شود.

2)     شات‌گان

این سلاح را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و قوی ترین سلاح‌های بازی معرفی کرد که طرفداران زیاد دارد. این سلاح مناسب برای مبارزه‌ با فاصله‌ی کم است که در بازی این موقعیت برای شما بسیار رخ می‌دهد.

اگر در بازی در موقعیت مبارزه‌ی تک به تک قرار گرفتید، بهترین سلاح‌ برای مبارزه شات‌گان است و برداشتن این سلاح امری ضروریست. زمانی که در موقعیت‌های حساس و یا در فضا‌های کوچک هستید این سلاح را در نزدیکی خود قرار دهید.

درنهایت باید گفت در  جمع‌آوری سلاح حساس نباشید، اگر کسی را کشتید سلاح و ابزار‌های آن را بردارید اگر بر روی جنازه‌ی آن توقف کنید و مشغول جدا کردن آن‌ها باشید شک نکنید که در این لحظه تنها هدفی برای شکار از سوی مبارزی دیگر هستید.

همچنین وقتی در حال مبارزه هسیتد ممکن‌است مهمات شما به سرعت تمام شود، در این صورت چاره‌ای جز تسلیم شدن ندارید، پس بهتراست در هنگام برداشت سلاح تعلل نکنید.

شات گان

 

3)     اسلحه‌های تاثیرگذار:

در بازی سلاح‌هایی وجود دارد که بسیار کمیاب و حرفه‌ای هستند، پس در انتخاب آن‌ها نباید شک کرد. افراد تازه کار ممکن است این سلاح‌ها را نشناسند که در این قسمت به معرفی این سلاح‌ها می‌پردازیم.

هرکدام از سلاح‌ها رنگی مختص به خود دارند که برای شناسایی بهتر بسیار مفید هستند، بعضی از سلاح‌ها به رنگ خاکستری هستند که این سلاح‌ها معمول‌ترین سلاح‌های موجودی در فورتنایت است.

که سلاح خاکستری در رده‌بندی ارزشی، آخرین درجه به آن تعلق می‌گیرد. قبل از خاکستری، سبز، آبی، بنفش قرار دارد اما در صدر این رده‌بندی اسلحه‌ی طلایی جا خوش کرده است که دارای ارزشی بالاست.

سلاح‌هایی به رنگ طلایی مانند:  PRG  و تفنگ جنگی SCAR هستند که قدرت بسیار زیادی دارند.

 

3.   جمع آوری و ساخت

مهمترین نکته‌ای که در بازی می‌توان به آن اشاره کرد ، ساخت ساختمان است. این نکته را در نظر داشته‌باشید که حتی اگر در تیراندازی مهارت بالایی دارید باز هم بدون سر پناه زنده نخواهید ماند.

ممکن است فکر کنید شما یک مبارز حرفه‌ای هستید و با قدرت شلیک‌های خود، رقیب‌ها از بین خواهید برد! اما اینگونه نیست در نهایت کسی پیروز میدان است که بتواند به سرعت یک ساختمان بسازد آن وقت هرچه که جمع کرده‌اید تا کنون تنها اتلاف وقت بوده.

در فورتنایت می‌تواند چند نوع سازه را بسازید: سقف، پله، دیوار عمودی، دیوار افقی، کفپوش و طبقه.

برای ساخت سازه‌ها می‌توانید از سه متریال استفاده کنید که هرکدام از آن‌ها ماندگاری و استقامت متفاوتی دارد، مانند:

·      فلز:

برای ساخت یک سازه با کمک فلز زمان بسیار زیادی صرف می‌شود و سرعت ساخت بسیار کم است اما در مقابل این سازه بیشترین مقاومت و ماندگاری را در مقابل باقی جنس‌ها دارد.

·      سنگ:

سازه‌ای که با کمک سنگ ساخته شود سرعتش نسبت به فلز کمی بیشتر است و مقاومتی بیشتر از چوب دارد.

·        چوب:

اگر سازه‌ای را با کمک چوب بسازید در کمترین زمان مناسب ساخته می‌شود اما این نکته را در نظر داشته باشید که مقاوت آن بیش از اندازه پایین است.

چوب

 

4.   ساخت یک دیوار برای زمانی که آسیب دیدید

در بازی ممکن است موقعیتی برای شما اتفاق بیوفتد که دچار آسیب شوید، ایجاد این شرایط ممکن است برای شما خطراتی را درپی داشته باشد. نگران نباشید اگر در طول بازی آسیب دیدید می‌توانید خود را درمان کنید اما احتیاط کنید.

زمانی که میخواهید خود را درمان کنید، بهتر است یک دیوار حفاظتی برای خود بسازید تا زمانی که مشغول نوشیدن معجون شفا بخش هستید به شما شلیک نشود و پشت دیوار در امان باشید.

خوردن معجون شفا بخش، چند ثانیه از شما زمان می‌گیرد و درهمین چند ثانیه دشمنانی که به دنبال شما هستند می‌توانند کارتان را تمام کنند زیرا: شما در این لحظه هیچگونه قدرت برای دفاع از خود ندارید تنها می‌توانید دوربینتان را تکان دهید، ساخت یک دیوار محافظی برای شما حکم یک فرشته‌ی نجات را دارد.

 

5.   شما خواهید مرد، این را باور کنید

بهتر است هرچه زودتر این موضوع را قبول کنید، شما هرزمانی که در این بازی ثبت نام کرده‌باشید کسانی هستند که قبل از شما وارد شده باشند پس هرمقدار که تجربه داشته‌باشید افرادی با تجربه‌ی بیشتر در بازی قرار دارند.

پس بهتر است از مردن خود در بازی بیاموزید، و سعی کنید همه چیز را به خاطر داشته‌باشید تا هنگامی که بازی مجدد را آغاز کردید دچار سردرگمی نشوید. خبر خوب این است که هر زمانی که از بازی خارج شدید، مجدد می‌توانید شرکت کنید و یک بازی جدید را شروع کنید.

 

6.   خطر سقوط در بیش از سه طبقه

اگر برای خود سازه ساختید و یا در ساختمانی بلند قرار دارید به سقوط هم فکرکنید، شما نامیرا نیستید و پرش بدون فکر به شما آسیب وارد می‌کند.

زمانی که سه دیوار به صورت استاندارد بر روی هم قرار می‌گیرند، سه طبقه را تشکیل می‌دهند پرش از این ارتفاع به شما آسیب وارد می‌کند سعی کنید در این مواقع سر بخورید، پرش گزینه‌ی درستی نیست.

7.   مد، مورد نظر خود را انتخاب کنید

زمانی که بازی شروع می‌شود، شما به صورت خودکار در یک گروه قرار می‌گیرید، که بازیکنان دیگری هم مانند شما به صورت تصادفی در گروه جاگذاری شده‎‌اند.

اگر می‌خواهید به صورت تک‌نفره و یا دونفره بازی کنید،  می‌توانید از قسمت لابی در Ready  قبل از شروع مد بازی را عوض کنید و در هر مدی که می‌خواهید بازی کنید.

 

8.   رفتن به ارتفاع نقطه‌ا‌یی مثبت در مبارزه

در طول بازی شما بارها درگیر جنگ‌های تن‌به‌تن هستید که برای پیروزی در این مبارزات تنها اینکه تیرانداز خوبی باشید کافی نیست باید از تمام اِلمان‌های بازی استفاده کنید تا پیروزی برای شما رقم بخورد.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید در مبارزه از آن استفاده کنید، رفتن به ارتفاعات در هنگام درگیری است؛ سعی کنید تا جایی که می‌توانید بپرید به سمت بالا تا ساختمانی چند طبقه را بسازید با هر پرش میتوانید یک طبقه به ساختمان اضافه کنید.

جنگ در ارتفاع به شما کمک می‌کند تا وسعت دید بهتری داشته باشید و از حمله‌ی دیگران هم در امان باشید.

 1. رفتن به ارتفاع نقطه‌ا‌یی مثبت در مبارزه

 

9.   راه‌های صعب‌العبور را ممکن کنید

ممکن است در مسیر با راهیی صعب‌العبور برخورد کنید که گذر از این راه برای شما دشوار و طاقت‌فرسا باشد و یا اینکه در هنگام فرار از دست دشمان بخواهید از کوهی بالا روید اما مسیر دشوار و ناممکنی پیش‌روی شما است.

در این مواقع شما با ساختن یک پل بر روی آب به راحتی می‌توانید از روی آن عبور کنید، نیازی به قدرت ماورایی نیست.

 

10.  مانع ایجاد سرو صدا شوید

در هنگام بازی زمانی که مشغول به جمع‌آوری و ساخت و ساز هستید، سکوت را رعایت کنید.

ایجاد فضایی ساکت به شما کمک می‌کند تا دیگران متوجه‌ی شما نشوند و به سمت شما حمله نکنند؛ همچنین قبل از به دست آوردن تمامی ابزارها و مهمات از دید دشمان دور باشید و خود را پنهان کنید. برای اینکه صدای کمتری را در طول بازی تولید کنید، خم شدن بهترین راه است زمانی که در حال راه رفتن خم می‌شوید صدای کمتری را از خود تولید می‌کنید.

 

11.  به دنبال علاقه‌ی خود بروید

در نهایت این نکته را از خاطر نبرید؛ پس از اینکه از بازی خارج شدید، لزوماً بخاطر محبوبیت بازی دوباره وارد نشوید اگر به بازی علاقه‌مند شدید آن را بازی کنید.

اگر حس خوبی از بازی به دست نیاوردید آن را فراموش کنید و کاری را انجام دهید که آن را دوست دارید.

آموزش بازی فورتنایت، در این مقاله باعث کسب تجربه برای بازیکنان تازه‌کار است و می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا نکات مهمی را که میتوان پس از چندین بار بازی به دست آورند را در این مقاله بخوانند. شما هم اگر نکته می‌دانید که به بازیکنان کمک می‌کند را برای ما بنویسید.

 

سولات متداول

 

0/5 (0 نظر)