مجله زنیت گیم

داستان بازی فورتنایت

داستان بازی فورتنایت، پر از پستی بلندی ها و ماجراهایی است که دیگر بازیکنان را درگیر خود می‌کند و برای ادامه‌ی بازی هیجان‌زده می‌کند. بازی فورتنایت یک بازی آنلاین و رایگان است که مخاطب‌های بسیار زیادی را این روز‌ها درگیر خود کرده است.

این بازی در سال 2017 منتشر شده‌است و توانسته در این چندسال محبوبیت خود را به رخ دیگر بازی‌های ویدیوی بکشاند.

 

 

آموزش بازی فورتنایت

شما در این بازی با 99 بازیکن دیگر درحال مبارزه هستید که تنها کسی پیروز میدان است که بتواند به عنوان آخرین فرد زنده بماند. بازی فورتنایت هم همانند دیگر بازی‌ها قانون و راه‌کارهایی دارد که با دانستن آن می‌توانید کیفیت بازی خودتان را افزایش دهید.

سایت زنیت برای اینکه تمامی کاربران این بازی بتوانند در طول بازی خوش بدرخشند و پیروز میدان شوند، آموزش بازی فورتنایت را به صورت کامل در این لینک قرارداده است.

 

بتل‌پس فورتنایت

بازی فورتنایت هم همانند دیگر بازی‎‌ها دارای یک ارز درون برنامه‌ای است که کاربران بازی می‌توانند با خرید این ارز به قسمت‌های هیجان‌انگیز بازی راه پیدا کنند، ارز درون برنامه بازی فورتنایت را با نام بتل‌پس میشناسیم، برای اینکه اطلاعات کامل‌تری از بتل‌پس دریافت کنید میتوانید از لینک مشخص شده، استفاده‌کنید.

 

 

 

داستان بازی فورتنایت

فصل یک تا سه

فصل یک تا سه

بازی در یک جزیره آغاز می‌شود و تمامی بازکنان در این جزیره قرار می‌گیرند و مطابق با نقشه‌ای که به آن‌ها داده می‌شود از آن‌ها خواسته شده که در آن فرود آیند.

اما این جزیره با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند مانند: طوفان‌های به شدت سهمگین و نوری آبی رنگ یا همان شهاب سنگ است که در حال نزدیک شدن به زمین است. بعد از برخورد این شهاب سنگ با جزیره بسیاری از نقاط را نابود و حفره‌های نسبتاً بزرگی را در سطح به وجود آورد.

 

فصل چهار

بعد از برخورد این شهاب سنگ با جزیره بسیاری از نقاط را نابود و حفره‌های نسبتاً بزرگی را در سطح به وجود آورد. در نقشه شما محلی را با عنوان انبار مشاهده می‌کند که شهاب سنگ به آنجا برخورد کرده‌است و آن تبدیل به گودالی بزرگ شده‌است؛ این گودال را می‌توانید در نقشه‌ی Dusty Divot  مشاهده کنید.

نقشه‌ی جزیره پس از برخورد شهاب سنگ پر شده از انبوهی از گودال‌ها که هرکدام از آن‌ها خصوصیت عجب و خاصی داشتند.

در این حین یک شرکت تحقیقاتی شروع به کاوش و جستجو در خصوص گودال های حفر شده کرد؛ این شرکت را با نام، دولت هم میشناسیم. دولت سعی در حل مشکلات گودال‌های شهاب سنگ سطح شهر بود و در تلاش است که این سنگ‌ها را به شهر ویلن لیر بفرستد و از آن‌ها سوخت موشک تولید کنند.

در پی این تحقیقات، دولت به صورت ناگهانی موفق به حفر و جابجایی شهاب سنگ‌ها شدند و به صورت ناباورانه‌ای یک سفینه‌ی فضایی را در زیر شهاب سنگ مشاهده کردند.

اما نقطه‌ی جالب این ماجرا اینجاست که دورن این شهاب سنگ یک موجود فضایی وجود داشت که او را با نام The Visitor  معرفی میکنیم. پس از کشف Visitor توسط دولت اون اقدام به فرار کرد و موفق شد تا مدت‌ها از دست نیروهای دولت مخفی بماند.

اما این مخفی‌کاری زمان زیادی به طول نیانجامید و در نهایت مشخص شد که این موجود فضایی در شهر ویلن لیر پنهان شده است و سعی دارد مانع از تلاش دولت برای استخراج سوخت از شهاب سنگ‌ها شوند و با سرقت این سنگ‌ها در کار آن‌ها اختلال ایجاد کند.

فصل چهارم

 

 

اما با گذشت زمان ویزیتور برای ساخت موشک کمک کرد و در نهایت موشک را به آسمان پرتاپ کردند، اما بعد از پرتاپ موشک اختلالی در آن به وجود آمد و شروع به از هم پاشیدن موشک کرد و باعث ایجاد شکاف‌های در آسمان و زمین شد. پس از اینکه شکاف بزرگی را در آسمان به وجود آورد ناپدید شد و از نظر‌ها محو شد.

و در لحظات پایانی کلماتی توسط ویزیتور را بازدیدکنندگان این واقعه شنیدند که می گفت: (نوسان‌گر نقطه پنهان شده بود، مختصات را تنظیم کنید، شتاب دهنده میدان کوانتمی را درگیر کنید و … ) .

بعد از وقوع این واقعه‌ی سهمگین، در سرتاسر جزیره چاله‌هایی شکل گرفت که اطراف آن را گیاهی در برگرفته بود که شروع به بلعیدن ابزار و وسایل اطراف کرد و همچنین اشیاء و نمادهای از گذشته‌گان را به بیرون انداخت مانند: علامتی از جهان دیگر، لنگر واکینگ‌ها، استخوان‌های اسکلتی.

 

فصل پنجم

در 12 ژوئیه 2018، Moisty mire   به یک مکان زندگی صحرایی تبدیل شد، و سرتاسر آن را بیابان‌ها فرا گرفته‌اند و همچنین گودال و شکاف‌های هم در این منطقه‌ی بومی وجود داشت. تغییرات و اتفاقات بسیار در این شهر رخ داد که باعث جابه‌جای مکان‌های در نقشه شد. مانند:

زندانی با نام The Prison که در این نقشه وجود داشت از بین رفت و شهری در اطراف آن دایر شد که آن را Paradise Palms می‌خوانند.

در فصل گذشته اشاره‌کردیم که بعد از سقوط موشک و ایجاد گُسلی در زمین وسایلی از سال‌های دور به بیرون پرتاب می‌شد؛ در همان محلی که لنگر بزرگ واکینگ‌ها پیدا شد، یک پایگاه بزرگ از واکینگ‌ها در اطراف کوه Greasy Grove شکل گرفت.

در همان زمان که همه‌چیز در حال تغییر و جابه‌جایی بود، ناگهان در آسمان شهر بلوایی به‌پا شد، در تپه‌ای به نام  Cacti صاعقه‌های ممتد و پشت‌هم آغاز شد که هر کدام از آن‌ها نور و صدای بسیار زیادی را به همراه داشتند.

اما آخرین صاعقه‌ای که به سمت زمین پرتاپ شد یک مکعب را به وجود آورد که سرتاسر آن را رنگی بنفش فرا گرفته‌است و در هنگام نزدیک شدن، این مکعب از خود صاعقه‌ ساطع می‌کرد، و همچنین کلماتی را به زبان باستانی به نمایش می‌گذاشت.

کمی بعد از به وجود آمدن این مکعب، شروع به حرکت کرد و همچنین در اطراف آن نور‌هایی او را همراهی می‌کردند، و پس از اینکه مدتی در راه بود به یک کلبه در نقشه برخورد کرد و باعث به وجود آمدن هفت نوشته‌ی باستانی در اطراف نقشه‌ شد.

در تاریخ 19 سپتامبر، مکعب که همچنان در حال حرکت بود به داخل دریاچه‌ی Loot lake  افتاد و آب این دریاچه را برای مدتی باز کرد، پس از گذشت زمان کمی در دورن این دریاچه آب شد و از بین رفت.

فصل پنجم

 

فصل ششم

در فصل ششم اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد که هر کدام از آن‌ها عواقبی را به همراه دارد. در 27 سپتامبر، در رویداد The Sinking Event  مکعبی که به درون دریاچه افتاد و غرق بازگشت و باعث شناور شدن دریاچه شد. و همچنین باعث شد که این مناطق از منظر مردم عادی پنهان باشد.

فصل ششم

پس از این رویداد، هفت نوشته‌ای که مکعب آن‌ها در سراسر نقاط نقشه قرار داده بود، باعث آشوب شدند و این هفت نقطه موجود در نقشه منفجر شدند. که توانستند منطقه‌ای به نام  Corrupted Area  را خلق کنند. جزیره‌ی شناور پس از ایجاد آشوب نوشته‌ها به سمت Corrupted Area حرکت کرد و نیرو‌های آن‌ها را جذب کرد.

بد از گذشت چند هفته Corrupted Area از جای خود برخواست و به سمت جزیزه‌ی شناور حرکت کرد،  و بد از چند روز بازگشتند.

جزیره‌ی شناور پس از آنکه به دریاچه بازگشت در آسمان پورتای به وجود آورد، و سرانجام توانست جزیره را به چندین تکه تقسیم کند. و چند هرم از مکعب را با خواست خود به طرفین جزیره فرستاد و چند هیولا را به جزیره احضار کرد.

فصل ششم

 

بعد از گذشت زمانی، در 4 نوامبر 2018 مکعب منفجر شد و آسیب فراوانی به او وارد شد ، و یک تکه از خودش را در سوراخ وسط دریاچه از دست داد.

تمامی بازکنان پس از این اتفاق وارد یک بُعد جدیدی شدند، که آن اختلال را با نام Inbetweem  می‌شناسند. این اختلال به شکل پروانه بود و تمامی بازکنان را به جزیره بازگرداند. و جزیره‌ی شناور ویران شد دریاچه به حالت اولیه خود بازگشت.

پس از گذشت واقعه پروانه، یک چتر نچات با نام Flush Factory  وارد دریاچه شد، و یک ربات با نام AIM  در آن بود که نماد کره‌ی‌زمین بین لنزهای دوربین آن قرار داشت. به دنبال این ماجرا یک کوه یخ بزرگ ظاهر شد و همراه آن بارش برف شروع شد.

فصل ششم

 

 

فصل هفتم

پس از اینکه در فصل ششم شاهد یک توده‌ی یخ بودیم، که سرما و برف‌ریزان را با خود به همراه داشت در این فصل، در تاریخ 6 دسامبر شاهد برخورد این توده یخ با قسمت جنوبی نقشه هستیم که می‌بینیم که قسمت‌های مختلفی از نقشه را از بین می‌برد.

Polar Peak به تدریج ذوب شد و باعث شکل‎گیری یک شهر در اطراف قلعه شد که، در آن پادشاه قدرتمند یخی و یک زندانی بود.

پادشاه یخی قدرتی بسیار زیاد و نیروی فرازمینی داشت که در تاریخ 15 ژانویه 2019 توانست Polar Peak را از بین ببرد و قلعه‌ی خود را آزاد کند و بعد از این ماجرا با کمک قدرت و نیروی خود توانست با کمک یخ یک نمونه یخی بسیار بزرگ از خودش درست کند و آن را در معرض دید قرار دهد.

و سپس با تکیه بر نیروی خود یک موج بزرگ از برف را در سرتاسر نقشه راه انداخت که برف تمامی نقاط را فرا گرفت و هرم‌های از برف را به وجود آورد که باعث شکل‌گیری هیولا‌های برفی شد.

فصل هفتم

پس از این اتفاقات پشت‌سر هم و درگیری‌های که پادشاه یخی داشت زندانی توانست از این فرصت استفاده کند و به سمت جنگل‌های Wailing Woods  حرکت کند.

زندانی پس از اینکه توانست فرار کند کم کم نیروهای خود را هم به‌دست آورد و روز به روز قوی‌تر ‌شود در این زمان یخ ها از سمت جنوب نقشه در حال عقب نشینی بودند و زندانی هم در پی افزایش نیروی خود تا جایی که با کمک مراسمات مذهبی تبدیل شد به خود قبلیش و سپس به مبارز به پادشاه یخی پرداخت.

پس از مدتی زمین لرزه‌های رخ داد که باعث شکاف در زمین و حتی خراب شدن برخی از ساختمان‌ها شد.

 

فصل هفتم

 

فصل هشتم

فصل هشتم

زندانی که در فصل قبل توانست با پادشاه یخی مبارزه کند حالا در تاریخ 28 فوریه، توانست جنگل Wailing Woods را به کمک یک آتشفشان به یک زیستگاه تبدیل کند. و بسیاری از نقاط موجود در نقشه را به نابودی بکشاند، همچنین این زندانی Lazy Link  که این مکان برای نگهداری دزدان دریایی بود را به همراه Tomato Temple  نابود کرد.

فصل هشتم

فصل هشتم

 

در این بین یک آژانس تحقیقاتی، شروع به حفاری در غرب  Paradise Palms کرد. که باعث حفر مناطقی شگفت‌انگیر شد.

·      اولین حفاری :

در اولین نقطه‌ای که حفاری شروع شد شاهد تعدادی زیادی جمجمه بودیم که دریچه‌های بسیاری را هم می‌شد اطراف آن مشاهده کرد.

·      دومین حفاری:

حفاری دوم در مکانی به نام Dusty Divot  شروع شد که نتایج به دست آمده از حفاری در این نقطه مواد مذابی است که در انتهای نقطه‌ی حفر شده، مشاهده شد.

·      سومین حفاری:

حفاری سوم در  Look Lake  شروع شد که نتیجه‌ی این حفاری استخراج فلز و کشف طلا و سکه‌های پنهان شده در این جزیره بود.

·      چهارمین حفاری:

حفاری چهارم هم در منطقه‌ی Look Lake  شکل گرفت انبار بزرگی در زیر نقطه‌ی حفر شده را کشف کردند. آژانس تحقیقاتی از این انبار کشف شده به نفع خود استفاده کرد و یک پایگاه در این منطقه دایر کرد.

پس از اینکه کار حفاری ها به اتمام رسید حال زمان رسیدگی به نوشته‌های باستانی است که یک به یک آن‌ها را اجزای این گروه  به‌روی انبار مخفی Look Lake منتقل کردند.

  • سپس اولین نوشته از Lucky Landing شروع به حرکت کرد.
  • دومین نوشته در قسمت بالای Loot lake نمایان شد که برای انتقال به انبار به سه عدد Bean  نیاز داشت.
  • سومین نوشته در کلاب رقص زندانی شده است و برای انتقال آن تنها راه رقصیدن است.
  • نوشته‌ی چهارم در یک تپه در قسمت شمالی Tilted Town قرار گرفته است که برای منتقل کردن آن به 9 آجر نیاز است.
  • و نوشته‌ی آخر یعنی پنجمین نوشته در بالای آتشفشان فعال قرار داشت که برای انتقال آن به آیتم های زیادی نیاز بود.
  • چهارمین حفاری

 

پس از این اتفاقات در چهارمین روز از ماه مه، درب انبار بازی شد و بازکنان اجازه‌ی ورود به انبار را داشتند. زمانی که وارد این انبار شدند می‌توانستند انتخاب کنند که کدام یک از آیتم‌ها را از انبار خارج کنند.

در نهایت پس از تصمیم گیری ، اسلحه‌ی Drum Gun اجازه‌ی خروج پیدا کرد. و همچین در این فاصله آتش‌فشان فعال شد و آسیب‌های بسیار زیادی را وارد کرد.

چهارمین حفاری

 

 

فصل 9

در روز 9 مه، نسخه‌ی آینده گرایانه‌تری از ساختمان ها به جای ساختمان های قدیمی عرضه شد. و همچنین آتشفشان هم توسط آژانس تحقیقاتی تبدیل به یک کارخانه Pressure Plant شد.

بعد از گذشت زمان مشخصی از تغییرات آینده‌ گرایانه‌ای که ارائه شده Polar Peak  منهدم شد و یک هیولای تک چشم از این سازه به بیرون آمد و اقدام به فرار به دورن آب کرد.

مدت زمان کمی از فرار این هیولای تک چشم می‌گذشت که جنگی در این سرزمین حادثه‌خیز شکل گرفت. که او به سازه‌ای که از واکینگ ها محافظت می‌کرد حمله کرد و ساختمان‌های زیادی را به نابودی کشاند.

در پی این جنگ‌ها و درگیری ها Pressure Plant  برای دفاع از خود شروع به ساخت نیرویی کرد تا در مقابل این موجود به پا خیزد و آن توانست «مکا» را به وجود آورد. پس از اینکه مکا به وجود آمد این موجود دریایی که آن را با نام «بلعنده» می‌شناختند شروع به حمله‌ی مجدد کرد.

هیولا به سمت انبار در حال حرکت بود که مکا خود را به او رساند و شروع به جنگ کرد، اما نیروی بلعنده بسیار زیاد و بیش از مکا بود. مکا برای اینکه بتواند جلوی بلعنده را بگیرد ورودی انبار را بست و به کمک عامل که به انبار قدرت عطا می‌کند با نام نکسوس استفاده کرد و ورودی انبار را از بین برد.

و بلعنده را با کمک شمشیر  Neo Tilted  به قتل رساند.

فصل نهم

فصل 10 (x)

فصل دهم(x)

پس از واقعه فصل قبل و مبارزه‌ای که شکل گرفت، نقطه‌ی صفر از بین رفت و منفجر شد و به واسطه‌ی این اتفاق زمان دچار بهم ریختگی شد و باعث شد همه چیز به چهار ثانیه قبل از برخورد شهاب سنگ بازگردد.

در این بین دانشمندی در آنجا ساکن شده‌است و سعی دارد تا دستگاهی اختراع کند که بتواند مکان‌های متفاوتی را به نقشه اضافه کند و همچنین مکان‌های که در گذشته وجود داشتند را برگردانند. این دستگاه را با نام Rift Beacon معرفی کرد.

فصل دهم

این دانشمند از این دستگاه چندین بار استفاده کرد که نتایج متفاوتی را در بر داشت مانند:

·      اولین تغییر:

توانست Neo Tilted  را به  Tilted Town تبدیل کند مکانی که به بازیکنان اجازه‌ی هیچگونه تغییر در این منطقه را نداشتند.

·      دومین تغییر:

برای بار دومین توانست Mega Mall  و  Rift Beacon  را به Retail Row تبدیل کند.

·      سومین تغییر:

زمانی که این داشنمند در حال استفاده برای بار سوم بود دستگاه او با مشکل مواجه شد، که در پی آن شکست را به همراه داشت. که او استادیوم را به یک استادیوم منهدم شده که در آن انبوهی از لوت‌های مختلف وجود داشت تبدیل کرد.

·      چهارمین تغییر:

برای چهارمین تغییر دانشمند Pueblo و  Truckers را به Pandora  آن هم به صورت موقتی تبدیل کرد.

پس از این ماجرا‌ها دانشمند جزیره، دستگاه خود را در مکان Pandora گذاشت و شروع به ساخت دومین دستگاه خود کرد.

اما این دانشمند از استفاده از این دستگاه دست برنداشت و شروع کرد به ایجاد و خلق تغییراتی که در پروسه‌ی بازی کمک می‌کرد، مانند:

  • در Fatal Fields از این دستگاه دوم خود استفاده کرد برای خلق یک جزیره‌ی شناور
  • Greasy Grave منجمد شده را به نوع دیگر از خود منتقل کرد که دیگر نیازی به رقص با تاکو نباشید.
  • Paradise Palms را به Moisty Palms تبدیل کرد، دقیقا در مکانی که بازکنان بازی می‌توانستند برای پنهان شدند تبدیل به اشیای اطراف خود شوند.
  • Tilted Town را به گاتهام سیتی تبدیل کرد، که در این مکان بازیکنان می‌توانستد پرواز کنند آن‌هم به کمک شنل بتمن.
  • به‌عنوان آخرین استفاده‌ی این دانشمند از این دستگاه‌ می‌توان به تبدیل Depot Race Track به  Starry Suburbs  اشاره کرد.

باید به این نکته اشاره کنیم که هرزمانی که دانشمند یک تغییر در شهر به وجود می‌آورد یک شکاف در آسمان پدیدار می‌شد. اما دانشمند پس از آخرین استفاده‌ی خود از دستگاه تصمیم گرفت تا از تکنولوژی BRUTE  استفاده کند تا موشک  Dusty Depot  را بازسازی و خلق کند.

دانشمند تصمیم گرفت تا نوارهایی را ضبط کند تا هدف خود را از خاطرش نبرد، که می‌توان به کار کردن او با هفت بازدیدکننده برای مقابله و شکست حلقه‌ی تکرار زمان که جزیره را درگیر خود کرده‌است.

نوارهای ضبط شده:

 

  1. آنچه ما هفت نفر در حال تلاش برای آن هستیم بسیار خطرناک است. و من گمان می‌کنم آن‌ها تنها کسانی نیستد که تماشا می‌کنند؛ باید این کار انجام شود در غیر این صورت پل را از دست می‌دهیم.
  2. فکر میکنم تا به امروز کسی شکل‌گیری جزیره را محاسبه نکرده‌است. این ماده بین بُعدی مشکل را حل می‌کند؛ اما در این بین تنها بودن من آن را اجتناب ناپذیر کرده‌است.
  3. زمانی که حلقه‌ی زمان شروع شد من هم مانند بقیه سکوت می‌کنم یا با گوش دادن دوباره این نوارها به خاطر میاورم؟ اما مهم نیست! مهم این است که اقدامات احتیاطی طولانی مدت من جواب داده‌است.
  4. نظریه‌ی غیرقابل فهم موفقعیت آمیز بود! من … ما… شما از این حلقه‌ی زمان بیرون آمدیم دقیقا در زمان گسترش.
  5. تنها چیزی که در نظرنگرفته بودم این بود که باید حلقه زمانی دستگاه را روشن می‌کردم. پس این نوارهای عجولانه و مسخره و دلیل اینکه تو… من در حلقه زمانی گیر کردیم.
  6. فانوس را باید درست در همان لحظه‌ای که زمان صفر می‌شود فعال کرد. نقطه‌ی صفر باید مجدد محدود شود. اگر همه چیز درست باشد این پایان خواهد بود.

فصل دهم

در تاریخ 13 اکتبر، موشک بار دیگر به فضا پرتاب شد. این هواپیما به داخل پرواز کرد و شش موشک دیگر را هم از شکاف‌های آسمان ظاهر شدند. در این هنگام موشک ها بر روی هم شکافی بسیار بزرگ را در بالای شهاب سنگ تشکیل دادند درست قبل از آنکه شهاب سنگ حرکت کند.

شهاب سنگ‌ به همراه شش موشک دیگر با نقطه‌ی صفر برخورد کردند و هر دو منفجر شدند. این انفجار یک سیاه چاله به وجود آورد که کل جزیزه را به دورن خود کشید؛ و یک از کار افتادگی دو روزه آغاز شد، که بازیکنان قادر به بازی نبودند.

و ناگهان پیامی از نوارها به گوش رسید که میگفتند: ( من تنها نبودم، دیگران بیرون از حلقه هستند، حالا دیگر اجتاب ناپذیرید).

 

داستان بازی فورتنایت، پر از پیچیدگی و چالش‌های است که در اینجا تمام نمی‌شود اگر شما مشتاق شنیدن ادامه‌ی این بازی جذاب و شنیدنی هستید می‌توانید از طریق لینکی که برای شما آماده کرده‌ایم اقدام کنید.

 

سوالات متداول

 

 

0/5 (0 نظر)