مجله زنیت گیم

پابجی بهتر است یا کالاف دیوتی موبایل؟

تفاوت کالاف دیوتی(Call of Duty) و پابجی (PUBG Mobile) نسبتاً زیاد و چشم‌گیر است، که بر اثر همین تفاوت ها طرفدارن این دو بازی به دو گروه مختلف تقسیم می‌شوند که  هرکدام به سراغ معیار های خود رفته‌اند.

هریک از این دو بازی توانسته‌ اند در زمینه‌های مختلفی موفقیت هایی را کسب کنند و نام خود را در بین بهترین بازی‌های ویدویی قرار دهند، و انتخاب این بازی‌ها کاملا می‌تواند بر اساس سلیقه و تجربه‌ی بازیکنان باشد.

هر دو کمپانی سازنده‌ی این بازی ها سعی داشته‌اند تا از عنصر واقع‌گرایی در بازی خود استفاده کنند، تا نظر مخاطبان خود را به خوبی جلب کنند، به نظر شما کدام موفق تر بودند؟

برای اینکه به جواب این سوال برسیم قصد داریم تا در ادامه‌ی این مقاله شباهت‌ها و تفاوت‌های COD Mobile  و PUBG Mobile را بررسی کنیم.

پابجی بهتر است یا کالاف دیوتی موبایل؟

تفاوت‌های کالاف دیویی(Call of Duty) و پابجی( PUBG Mobile)

در این قسمت تفاوت‌های موجود بین این دو بازی را مطرح می‌کنیم، که هر یک از این دلایل می‌تواند برای بازی سرنوشت ساز باشد و کاربران آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

1.   گیم پلی:

1.   گیم پلی:1.   گیم پلی:

در قسمت‌های میانی بازی پابجی موبایل کاربر باید با دقت بالا قدم بردارد و بسیار هوشمندانه ظاهر شود و این دلایل باعث می‌شود تا بازیکن در بازی کُند عمل کند و به آهستگی دقایق را طی کند؛ به همین امر می‌توان گفت که بازی PUBG Mobile  از بازی COD Mobile کندتر است.

در مقابل بازی کالاف دیوتی بسیار پر سرعت و سریع تر است؛ وقایع پشت سر هم رخ می‌دهد، با دشمنان در اولین لحظات بازی مواجه می‌شوید و همچنین سلاح‌های مورد نیاز را پس از فرود به زمین می‌توانید در اطراف خود پیدا کنید.

در پابجی موبایل می‌توانید انتخاب کنید تا در چه ناحیه‌ای فرود آیید و هرچه دیرتر به زمین برسید افراد کمتری در اطراف شما هستند، بنابراین مبارزه با دشمنان کمی تاخیر می‌یابد.

 

2.   سلاح‌های بازی PUBG Mobile  و Call of Duty Mobile

2.   سلاح‌های بازی PUBG Mobile  و Call of Duty Mobile 2.   سلاح‌های بازی PUBG Mobile  و Call of Duty Mobile

هر یک از این دو بازی تلاش خود را کرده‌اند تا سلاح‌هایی واقع گرایانه را در بازی خود قرار دهند و باید بگویم که در این کار تا حدودی موفق بوده‌اند.

در بازی پابجی موبایل، بازیکنان می‌تواند از دسته‌بندی های مختلفی که قرار دارد سلاح انتخاب کنند و هرکدام را برای هدفی خاص برگزینند؛ اگر بخواهیم یک مثال بزنیم، باید سلاح SMG را به شما معرفی کنیم که پلیرهای بازی پابجی از این سلاح برای ضربات بسیار بلند استفاده می‌کنند.

اما در بازی کالاف دیوتی شما نمی‌توانید از سلاح SMG  برای دشمنان خود که در مسافت دورتری هستند استفاده کنید، در واقع این سلاح پاسخ گوی این نیاز شما نیست شما باید از اسنایپر برای هدف در مسافت دورتر استفاده کنید.

 

3.   گرافیک

اگر بخواهیم از نظر گرافیک این دو بازی پر مخاطب را بررسی کنیم، باید به این نکته اشاره کنیم که بازی PUBGM در گرافیک بازی دقت و زمان بیشتری را خرج کرده است؛ واقع‌گرایی و نمایش جزئیات در این بازی بهتر از Call of Duty Mobile  طراحی شده‌است.

جزئیات و دقت به کار رفته در بازی PUBG Mobile را به راحتی می‌توانید در تلفن‌ همراه بسیار قدیمی‌تر مشاهده کنید و از این همه ظرافت لذت ببرید.

3.   گرافیک

خالی از لطف است اگر بخواهیم در خصوص گرافیک COD Mobile نظر مثبتی را ندهیم، زیرا: کالاف دیوتی یک فضای انیمیشنی را در بازی خود طراحی کرده‌است که دور بودن گرافیک آن از واقعیت آن را از نظر کاربران جذاب کرده‌است .

3.   گرافیک

بازی PUBG Mobile  نسبت به بازی Call of Duty Mobile فضای واقعی‌تری را به نمایش می‌گذارد و یکی از علت هایی که این بازی از نظر بسیاری از بازیکنان بهترین است فضا سازی بسیار واقعی آن است.

 

4.   نقشه‌های بازی COD Mobile  و PUBG Mobile

در مورد این دو بازی بهتر است این نکته را فراموش نکنیم که پابجی موبایل یک بازی قدیمی تر است،  تجربه و فرصت بیشتری برای بروزرسانی آپدیت کردن خود داشته است به همین علت؛ نقشه‌ای که در PUBG Mobile با آن روبه رو هستید بسیار وسیع تر و تامل بر انگیز تر از COD Mobile  است.

وجود این همه تنوع در بازی پابجی موبایل کار کاربران خود را راحت کرده است زیرا: می‌توانند از بین نقشه‌ های موجود یک نقشه را با توجه به سلیقه و علاقه‌ی خود انتخاب کنند.

نقشه‌های پابجی موبایل:

نقشه‌های پابجی موبایل:

  • Erangel
  • Miramar
  • Sanhok
  • Livik
  • Karakin
  • Vikendi

در گذشته قبل از اینکه از بازی Livik رو نمایی شود، مدت زمان دیگر بازی‌ها 40 دقیقه به طول می‌انجامید که این زمان طولانی برای بازیکنان خسته کننده و بسیار وقت گیر بود، اما پس از اینکه نقشه‌ی Livik منتشر شد بازی در این نقشه تنها 15 دقیقه زمان می‌برد که بسیار معقولانه است.

کالاف دیوتی موبایل در مقابل پابجی از تنوع نقشه‌ی کمتری برخوردار است و همچنین حس واقع‌گرایانه در نقشه‌های آن بسیار کمتر از پابجی موبایل است.

4.   نقشه‌های بازی COD Mobile  و PUBG Mobile

5.   کاراکتر و ماشین ها در COD Mobile  و PUBG Mobile

·      کاراکتر

·      کاراکتر ·      کاراکتر

 

در هر دو بازی با شخصیت‌ها و ماشین‌های بسیار زیادی رو به رو هستید، که انتخاب را برای شما آسوده کرده‎‌است. شخصیت‌های موجود در هر دو بازی را می‌توان با توجه به سلیقه‌ی شخصی انتخاب کرد و تعدادی را هم‌ می‌توان با مراجعه به سایت‌های مختلف خریداری کرد.

اما کاراکتر ها در پابجی موبایل و کالاف دیوتی با یکدیگر بسیار متفاوت هستند به این صورت که، در کالاف دیوتی شخصیت‌های بازی حالت ظاهری جدی تر به خود گرفته‌اند و لباس‌های جنگی و نظامی با رنگ‌های سرد به تن دارند.

در پابجی موبایل، می‌توان با سلیقه‌ی خود تمامی اجزای ظاهری کاراکتر به جز جنسیت آن را تعویض کرد و متناسب با سلیقه‌ی خود یک شخصیت طراحی کرد، و همچنین شما در انتخاب رنگ هم آزاد هستید.

·      ماشین‌ها

اگر بخواهیم در خصوص ماشین‌های موجود در بازی COD Mobile  و PUBG Mobile  را باهم مقایسه کنیم باید بیان کنیم که کالاف دیوتی در این قسمت برنده است، زیرا: ماشین‌هایی که در این پلتفرم وجود دارد تنوع بیشتر و کیفیت بالاتری را به خود اختصاص داده‌است.

در پابجی موبایل، ماشین‌ها از تنوع کمتری برخوردار هستند و تم ماشین‌های موجود در این بازی شادتر و رنگ بندی بیشتر دارد ولی در کالاف دیوتی تمام سلاح و ابزارها طرحی جنگی دارد.

 

6.   حالت‌های بازی

6.   حالت‌های بازی 6.   حالت‌های بازی

هر دو بازی حالت‌های بسیار متفاوتی را دارند که بازیکنان آن‌ها می‌توانند با توجه به نیاز و علاقه‌ی خودشان آن‌ها را انتخاب کنند و از بازی در مود‌های مختلف لذت کافی را ببرند. از نظر حالت‌ها هر دو بازی با هم تفاوت زیادی دارند، به همین علت است که می‌توان بین آن‌ها یکی را انتخاب کرد.

اگر بخواهیم از نظر حالت بازی COD Mobile  را با PUBG Mobile مقایسه کنیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استایل شوتینگ
  • لگد اسلحه
  • میزان مسافتی که گلوله‌ها پشت سر می‌گذارند.
  • دمیج
  • Auto Fire

گزینه‌ی آخر یکی از دلایلی است که بازی Call of Duty Mobile را از بازی PUBG Mobile متمایز می‌کند، این قابلیت برای افراد مبتدی بازی طراحی شده است تا در هنگام مبارزه با دشمنان خود از این قابلیت استفاده کنند؛ در تعریف Auto Fire  باید گفت: افراد مبتدی زمانی که دشمنان خود را هدف قرار میگرند اسلحه‌ی آن‌ها به صورت خودکار شلیک می‌کند.

 

·      حالت های بازی کالاف دیوتی موبایل(Call of Duty Mobile)

 

Battle, Snipper, Search and Destroy, Gun Game, frontline, Domination, Blitz, Battle Royale, Team Death Match و …

·      حالت های بازی کالاف دیوتی موبایل(Call of Duty Mobile)

·      حالت‌های بازی پابجی موبایل(PUBG Mobile)

Evo Ground, Quick Match, War, Team Death Match, Domination ، کلاسیت و…

·      حالت‌های بازی پابجی موبایل(PUBG Mobile)

 پابجی موبایل(PUBG Mobile) بهتر است یا کالاف دیوتی (Call of Duty Mobile) ؟

در انتها وقت آن است که این سوال را مطرح کنیم، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این دو بازی در لیست بهترین‌های جهانی هستند و هر کدام از آن‌ها توانسته‌اند افتخارات بسیار زیادی را برای کمپانی خود به دست آورند.

شاید گفتن این نکته خالی از عریضه نباشد که کالاف دیوتی با تلاش بسیار برای ارتقا گرافیک و توجه بسیار زیاد به جزئیاتی که بازی نقش بسزایی دارند توانسته است تا ترازو این مقایسه را به سمت خود بکشد و نظر مخاطب ها را به خود جلب کند.

اطلاع از تفاوت کالاف دیوتی(Call of Duty) و پابجی (PUBG Mobile) به کاربران بازی کمک می‌کند تا طبق سلیقه‌ی خودشان بازی مورد علاقه‌ی را انتخاب کنند.

 

سوالات متداول

2.7/5 (3 نظر)